Aktuellt schema

Schema för klasser och "open-gym"

Schemat gäller tills vidare. Avvikelser kan förekomma i samband med tävlingar, events, helgdagar och oförutsedda händelser. Se aktuellt schema för dagen i vårt bokningssystem Wodify.

  • CROSSFIT WOD 60/75 min: (Workout Of the Day) Intensiv funktionell träning i grupp utformade med ständig variation när det gäller tid, repetitioner och olika övningar så som kroppsviktstäning, tunga lyft, löpning, rodd, hopp, kast, klättring m.m. Rörelserna och passen kan modifieras så att det passar alla oavsett förutsättning.
  • GYMNASTIK 60 min: Här tränar vi på vår kroppskontroll och stabilitet i lederna genom att på ett lekfullt sätt använda kroppens vikt som redskap. Allt från kullerbyttor till handstående kan dyka upp på dessa pass. Lämpligt både för nybörjare och erfarna. 
  • CROSSFIT MOBILITY 45min: Här handlar det om att jobba för att förbättra rörlighet och funktion i kroppens olika leder och muskulatur. Detta når vi genom dynamisk- & statisk stretching, triggerpunktsbehandling och foamrolling
  • BARBELL TRAINING 60 min: Upplägget liknar ett vanligt CrossFit-pass men vi kör uteslutande med skivstången som redskap. Tyngdlyftningens ryck och stöt kommer utgöra basen men sällan i enstaka reps utan vi tränar snarare hur man på ett effektivt och sparsamt sätt kan flytta runt vikter under en bestämd tid.
  • POWERLIFTING 60 min: Här tränar vi med full fokus på maximal styrka i dom ”tre stora”. Dvs knäböj, bänkpress, marklyft. Vi leker med variationer av dessa samt tillhörande assistansövningar.
  • OPEN GYM: Detta innebär att du som medlem kan komma och träna fritt i boxen på egen hand. Oavsett om det är för att ta igen ett missat pass eller kanske trycka in ett extra när du har tid. Oftast finns det en coach på plats och vi hjälper såklart till i mån av tid.
  • STYRKA:  Funktionell styrketräning i grupp. Tanken är kort sagt att bygga muskler, bli starkare, jämna ut obalanser, skapa bättre rörelsemönster samt bygga upp kontroll och trygghet i utmanade positioner för att förebygga skador och bli en bättre atlet.
  • TEAMPASS 60 min: Våra lite svettigare pass där vi plockar bort styrketräningsmomentet och lägger mer tid på härliga och utmanande team-workouts! 
  • ON-RAMP: Detta är våra nybörjarpass i gruppformat. För att läsa mer om introduktionskurser i CrossFit - SE HÄR

- Samtliga pass ingår i det vanliga medlemskapet. Alltså inga extra kostnader!
- Alla pass leds av minst en coach som ser till att rörelserna utförs på ett korrekt och säkert sätt.

Laddar...